middenbouw

Tijdens seizoen 2023-2024 zullen de sporters geboren in de jaren 2012, 2013 en 2014 ingedeeld worden in de middenbouw, ook wel pupil 1, pupil 2 en pupil 3 genoemd.

In deze selectie trainen de turnsters 2 tot 4 keer in de week. Ze komen uit in niveau 2 t/m 5 en turnen wedstrijden op zowel regionaal als districts niveau. De turnsters turnen KNGU wedstrijden in teamverband. Zo kunnen ze samen met hun teamgenoten wennen aan de wedstrijden, aan beoordelingen van de moeilijkheidsscore (D-score) en uitvoeringsscore (E-score). Tijdens de middenbouw jaren staat de groei & ontwikkeling van de turnsters voorop. Het zijn de 3 voorbereidingsjaren voor de bovenbouw. Naast de teamwedstrijden worden er aan het einde van het seizoen nog individuele finales geturnd (mits de turnster zich hiervoor heeft geplaatst).

De middenbouw selectie staat onder leiding van Marjan Sinnema-Zijlstra en Nicolien Langes.

Nicolien
Langes